
Historisk triatlon på Sognsvann
Aker Topphåndball samlet klubben til historisk triatlon på Sognsvann
Onsdag 17. juni skrev Aker Topphåndball historie. For aller første gang ble klubbens eget triatlon arrangert ved Sognsvann, og det ble litt av en ettermiddag! Spillerene stod på med voldsom innsats – og det var samhold, idrettsglede, konkurranse og mye latter. Men mest av alt en kjempeinnsats!!
Håndballsesongen er kanskje over, men oppkjøringen til en ny høst krever jernvilje. For å teste både utholdenhet, styrke og mental tøffhet, hadde klubben invitert til en felles styrkeprøve i naturskjønne omgivelser.
Både Jenter 16, Gutter 16, rekruttlaget og elitespillerne stilte til start. Trenerteam og frivillige stod for sikkerhet og praktisk gjennomføring under klar ledelse fra Akers daglige leder Frikk Juell. At så mange ledd i klubben var samlet på ett og samme sted, skapte en helt unik ramme rundt arrangementet. Her kjempet de yngre talentene side om side med de mer etablerte profilene. Og alle heiet på alle!









Brutal løype i marka
Utøverne fikk ingenting gratis i den tøffe løypa. Konkurransen startet i vannet, der 200 meter svømming på Sognsvann bød på tøff kniving og kalde tak.
Etter et raskt skifte var det klart for sykkeletappen. Deltakerne måtte bryne seg på den beryktede transportetappen opp til Ullevålseter. Med 4,6 kilometer i ren motbakke brant det godt i lårene før turen gikk i full fart tilbake til Sognsvann.
Til slutt skulle det hele avgjøres med løpeskoene på. To seige runder rundt Sognsvann (totalt 6,6 kilometer) krevde det aller siste av krefter fra utøverne.















Velfortjent «bankett»
Selv om konkurranseinstinktet skinte igjennom hos samtlige, var det det gode samholdet som sto i fokus. Langs løypa ble det heiet, motivert og støttet, og i mål fikk alle en skikkelig velkomst.



Etter at den siste utøveren hadde passert mållinjen med armene i været, bar det rett over i en høyst velfortjent «restitusjonsfase». Klubben disket opp med frisk frukt, kald saft og rykende fersk pizza fra Donimo’s til slitne, men smilende håndballspillere.
Dette første historiske triatlonet ga mersmak, og det spørs om ikke dette har kommet for å bli som en fast tradisjon i Aker Topphåndball. Én ting er sikkert: Grunnlaget for neste sesong er herved lagt!






