
NM-GULL TIL AKERS J20-LAG I BEACHHÅNDBALL!
Aker Topphåndballs J20-lag leverte til gull da de gikk helt til topps i NM i beach-håndball denne helgen. På sandbanene ved Skedsmohallen viste jentene både ferdigheter, lagmoral og ekte Aker-ånd – og kunne til slutt juble som norgesmestere.
Etter tre intense dager med kamper fra fredag til søndag, sto Aker igjen som det beste laget i landet i sin klasse.
Jevn og dramatisk finale
Finalen mot Gjerpen ble akkurat så spennende som man kunne forvente mellom to gode lag. Begge lag hadde levert solide prestasjoner gjennom mesterskapet, med én tapt kamp og flere seire på veien til finalen. I finalen var det Aker som trakk det lengste strået. Første periode ble en thriller, hvor Aker til slutt tok seieren med knapp margin, 20–19. I andre periode viste laget både styrke og kaldt hode da de sikret seieren med 26–24 – og dermed NM-gull!
Lagprestasjon i sanden
Beach-håndball handler ikke bare om mål – det handler om kreativitet, show og samspill. Gjennom hele helgen imponerte Aker-jentene med spektakulære scoringer, gode valg og sterk lagfølelse. De viste hvorfor de er blant landets mest spennende utviklingsmiljøer. Selv om de for anledningen hadde fått med noen forsterkninger fra andre lag (noe som er lov – og ikke uvanlig i beachhåndball).
Godt loset gjennom helgen av Trude Waagan hadde jentene det gøy samtidig som de viste at de mestrer beachhåndball.
Takk til hånndballforbundet for et morsomt og inspirerende arrangement – dette var gøy!!




